dimecres, 3 de març del 2010

Seminari 25/02/2010

Síntesi del seminari

A l'inici del seminari ens vam organitzar amb les feines i treballs que haurem de fer durant les setmanes següents, com:
Pensar que creiem que vam aprendre a l'escola, per poder crear la nostra autobiografia educativa.
Buscar informació de Carme Riera, per parlar-ne a classe el proper dia. I per més endavant llegir-nos un llibre d'ella i portar un breu comentari.
Pel que fa a les noticies, llegir-nos “L' Autoritat del professor” per comentar-ho a l'aula, i pensar com estructurar el nostre dossier de premsa.
Buscar recursos educatius que podem trobar al nostre barri o poble, per exposar-ho a la resta de companys.
Portar textos per llegir a l'aula, després escollir-ne els que ens agradin i els que llegeixen millor del grup, faran la lectura a Sant Jordi (les 6 hores de lletres)

La Setmana d'Activitats tindrem una conferència de Francesc Torralba a la universitat, un apadrinament d'un alumne de tercer al centre on realitza les pràctiques, visites a escoles i un espectacle per part de Pep Roma.

A continuació, vam fer les lectures que teníem pendent, i vam extreure idees:
“Amigas des de la huerta”: La verdadera amistat es mostra en moments durs.
“El niño”: Mestres que no deixen fer als nens, que no els hi donen llibertats, els hi posen límits i normes.
“Los hijos del hambre no tienen mañana”: Vam relacionar-ho amb casos d'immigrants, amb països que aquí els veiem com a llocs paradisíacs, i en realitzat rere els complexos hotelers s'hi troba molta pobresa i falta de recursos. I quan sortim fora d'Europa tot és molt diferent.

Finalment, vam comentar algunes redaccions que havíem de fer sobre el record que teníem d'un mestre. Alguns records són:
Comentant la redacció sobre la mestra, adonar-se que els records que tenia sobre ella coincideixen amb altres alumnes que havia tingut, això vol dir que la mestra els ha marcat.
Rebre recolzament per part de la mestre, per seguir endavant amb els estudis.
El mestre que en un principi donava respecte, però que amb les seves classes dinàmiques i va crear un bon ambient, i a la llarga els alumnes li van agafar confiança. El mestre es desvivia pels seus alumnes.
Records de bones vivències i suport junt amb la mestra a l'escola. Feia passar bons moments amb els companys.
Un bon professor que coneixia a cada alumne, i s'ocupava d'ells personalment.
Admiració cap al professor, per ser com era, encara que molt dels alumnes no l'apreciaven i no li donaven importància a les seves classes. Sabia molt de la vida i ho reflectia a les seves classes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada