dimarts, 20 d’abril del 2010

seminari 15/04/2010

Hem començat la classe llegint i comentat els acudits que hem portat la Raquel, la Leticia i jo.
Després hem passat a ensenyar el nostre objecte personal de quan anàvem al parvulari.
Hem col•locat tots els objectes en una bossa, i cadascú n’havia de agafar un que no fos el seu i ensenyar-lo.
El primer que ha sortit ha estat el de la Soraya. És una placa de fang amb dibuixos que té penjada a la seva habitació i ens ha dit que sempre que entra a la seva habitació i veu la placa, se’n recorda de quan ella era petita. L’adjectiu amb que el defineix és diversió.
El següent ha estat el de l’Anna. És un àlbum de fotografies que li van regalar els de cinquè de primària quan ella feia sisè, amb motiu de comiat. L’adjectiu que li atribueix és il•lusió i tristesa.
La Laia ha portat un sobre pintat d’una amiga, amb la qual s’hi enviava cartes. A dintre hi havia una d’aquelles fulles que quan les tires volen. Ara ja no té contacte amb la seva amiga però el sobre li ha fet gràcia. L’adjectiu que hi atribueix és enyorança.
L’Anna Muñoz ha portat una bosseta on hi va cosir botons i una titella amb forma de granota feta amb pasta de paper. L’adjectiu que hi atribueix és bons moments.
La Sònia ha portat la seva bosseta on hi guardava el berenar. També la va fer servir la seva germana.
L’Albert ha portat la fitxa del penja robes amb el seu nom. L’adjectiu que relaciona amb l’objecte és felicitat.
La Leticia ha portat un pollastre de fang que va fer ella quan anava a la classe dels pollets. L’adjectiu és bons records.
La Patricia ha portat un llibre de paraules i sons perquè quan era petita i aprenia a llegir amb aquest llibre, deia que quan aprengués a llegir, es llegiria tots els llibres del món. L’adjectiu és somni.
La Maria ha portat una placa de fang amb un dibuix d’un vaixell que va fer a tercer de primària. L’adjectiu és enyorança.
La Raquel ha portat un punxó perquè li recorda a quan un nen es va punxar amb un punxo a la seva classe. L’adjectiu és nervis.
La Mireia va portar un àlbum la setmana passada, però se’l va deixar a classe i li van prendre. Tot i així atribueix l’àlbum al desordre, ja que quan li tocava muntar l’àlbum sempre tardava més que la resta perquè o tenia tot desordenat.
A continuació, un cop acabats tots els objectes, em discutit que faríem l’últim dia de semestre a seminari. Em acabat decidint fer unes flors amb cartolines i escriure-hi paraules que haguem treballat al seminari.
Finalment la Sònia ha presentat el seu recurs educatiu:
La Biblioteca Ventura Gasol:
Té dues parts
La part d’adults
La part infantil, la qual consta de racons.
Els llibres nous els fiquen en una prestatgeria apart, perquè així els nens no hagin de buscar els llibres que no han llegit per tota la biblioteca.
L’edat és de 3 a nou anys i normalment hi ha 30 nens, sense els seus pares, ja que aquests es queden a la saleta del costat llegint.
Fan vàries activitats:
Conta Contes, un dia a la setmana i és gratuït.
I també fan uns tallers on els nens escullen contes i els comenten.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada